Podłoga na gruncie w garażu. Jak ją wykonać z użyciem keramzytu?

ARTYKUŁ PROMOCYJNY
Podłoga na gruncie w garażu. Jak ją wykonać z użyciem keramzytu?
Parkowanie samochodów osobowych lub małych busów w typowym garażu przy domu nie wymaga temperatury takiej jak w mieszkaniu. Zbyt wysoka temperatura przyspiesza topnienie śniegu i lodu zgromadzonego na i pod samochodem.

Podłoga w garażu przy domu powinna:

  • być odporna na zabrudzenia od olejów, smarów, benzyny itp.,
  • odprowadzać wodę z deszczu, śniegu i lodu,
  • przenosić obciążenia od ciężaru pojazdu,
  • przenosić obciążenia związane hamowaniem i nagłym ruszaniem pojazdu,
  • izolować termicznie pomieszczenie przed utratą ciepła.

Zobacz więcej: podłoga w garażu - krok po kroku

Garaż z ciepłą podłogą na gruncie w technologii Leca KERAMZYTU

  • Odporność na zabrudzenia i materiały ropopochodne uzyskuje się przez wykonanie wierzchniej warstwy posadzki z żywic, malowanie odpowiednimi farbami lub pokrycie terakotą.

  • Odprowadzenie wody z samochodu po deszczu, lub ze śniegu i lodu w okresie zimowym, uzyskuje się poprzez wykonanie minimalnego spadku posadzki do kratki ściekowej rozsączającej lub włączonej do kanalizacji.

  • Wytrzymałość na obciążenia statyczne stojącym pojazdem, lub też dynamiczne powstające przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu, uzyskuje się poprzez wykonanie posadzki betonowej o grubości powyżej 8 cm (najczęściej 10-12 cm), odpowiednio zbrojonej prętami, zbrojeniem rozproszonym lub włóknem. Posadzka powinna być oddzielona od ścian dylatacją umożliwiającą jej niezależną od konstrukcji budynku pracę - osiadanie.

  • Izolacyjność termiczna posadzki. Ten aspekt budzi najwięcej pytań. Czy izolacja powinna być taka sama jak w przypadku podłóg na gruncie w części mieszkalnej, czy może o połowę cieńsza, czy może w ogóle powinno się z niej zrezygnować. Aby odpowiedzieć na te pytania należy dobrze zastanowić się nad funkcją pomieszczenia. Garażowanie samochodu nie wymaga temperatury takiej jak w mieszkaniu. Ponadto, zbyt wysoka temperatura przyspiesza w zimie topnienie śniegu i lodu zgromadzonego na i pod samochodem. Jeżeli do garażu wjeżdżamy kilka razy w ciągu dnia, to proces ten przebiega również wielokrotnie. Dodatkowo sól zgromadzona w śniegu i lodzie pozostaje na części odkrytych rur oraz przewodów.

    Wielokrotne gwałtowne rozmrażanie takiej solanki nie pozostaje bez znaczenia dla elementów samochodu. Dlatego w garażu warto utrzymywać jak najniższą temperaturę. Samochód po wprowadzeniu do pomieszczenia garażowego oddaje ciepło. I w trakcie normalnego użytkowania, czyli codziennego wyjazdu i wjazdu do zaizolowanego termicznie garażu, temperatura użytkowa prawie nigdy nie spada poniżej 0ºC.

    Wykonanie w podłożu pod posadzką garażu izolacji termicznej o połowę cieńszej niż w mieszkaniu, przy eliminacji dodatkowego ogrzewania lub znacznego obniżenia temperatury czynnej na grzejniku, to optymalne warunki garażowania pojazdu.

Przyjmując w mieszkaniu warstwę izolacyjną 35 cm Leca® KERAMZYTU impregnowanego, uzyskamy współczynnik U=0,292 W/m2K przy wymaganym 0,300 dla pomieszczeń mieszkalnych o temp. powyżej 16ºC. W pomieszczeniach, w których zakładana jest temp. poniżej 8ºC współczynnik U powinien być mniejszy niż 1,5.

Wykonując izolację z Leca® KERAMZYTU impregnowanego o grubości 18 cm uzyskamy współczynnik przenikania ciepła dla podłogi 0,533 W/m2K, czyli z nadmiarem spełniający wymagania, zatrzymujący ciepło w garażu i optymalizujący koszty realizacji podłogi. Warstwa 18 cm jest również warstwą optymalną ze względów wykonawczych.

mgr inż. Andrzej Dobrowolski,
kierownik produktu Leca® KERAMZYT

Kliknij na obrazek i znajdź swoje rozwiązanie
Program z ponad 330 gotowymi rozwiązaniami z zakresu izolacji, drenaży, geotechniki, ogrodnictwa, ekologii wraz z rysunkami technicznymi (PDF i DWG), specyfikacjami, kalkulatorami, instrukcjami "krok po kroku", wizualizacjami 3D.

Więcej informacji na www.leca.pl

Logotyp Leca

aktualizacja: 2017-09-05

Dodaj komentarz

Połączone artykuły
Chcę wybudować dużą drewnianą wiatę na przynajmniej dwa spore samochody. Czy to możliwe? Garaż
Chcę wybudować dużą drewnianą wiatę na przynajmniej dwa spore samochody. Chcę żeby miała przynajmniej 7 × 7 m, być może w przyszłości przerobię ją na garaż ...
Jakie fundamenty zastosować pod drewnianą wiatę? Garaż
Mam zamiar postawić drewnianą wiatę na samochód. Planowane wymiary to 3 × 6,5 m. Wykonawca twierdzi, że słupki wystarczy zakotwić w kostce brukowej, którą pokryty ...
Które obiekty budowlane nie wymagają pozwolenia na budowę? Poradnik prawny
Nie wszystkie obiekty budowlane, jakie chcemy usytuować w otoczeniu domu, wymagają uzyskania pozwolenia na budowę. Nie oznacza to jednak, że działkę, która jest naszą ...
Pozostałe artykuły z kategorii
Słup w środku garażu przesądził o wyborze bramy garażowej Garaż
Wjazd do garażu zrobiliśmy tak szeroki, na ile pozwalała największa dostępna w sprzedaży brama u wybranego producenta. Zależało nam na tym, bo na środku garażu stoi ...
Dzięki bramie roletowej mamy więcej miejsca w garażu Garaż
Postanowiliśmy z żoną wymienić wrota na nowocześniejsze, z automatyką. Wtedy przeczytaliśmy o bramach roletowych. Przy okazji wymiany bramy wydłużyliśmy przestrzeń ...
Zamówiłem bramę segmentową bez tłoczeń, żeby nie zbierał się na nich kurz Garaż
U polskiego producenta zamówiłem wrota segmentowe i otwierane do góry, ale celowo bez tłoczeń na blasze. Nie chciałem, żeby na nich zbierał się kurz. Zamówiłem ...
Utrata ciepła w budynku. Jak się przed nią ustrzec? Garaż
Podczas projektowania domu energooszczędnego kluczową rolę odgrywa stolarka okienno-drzwiowa, osłony oraz brama, zwłaszcza gdy garaż jest integralną częścią budynku. ...
Podłoga na gruncie w garażu. Jak ją wykonać z użyciem keramzytu? Garaż
Parkowanie samochodów osobowych lub małych busów w typowym garażu przy domu nie wymaga temperatury takiej jak w mieszkaniu. Zbyt wysoka temperatura przyspiesza topnienie ...
Wykończenie bram garażowych Garaż
Bramy ze stalowym poszyciem mogą być powlekane lakierem poliestrowym lub nakładanym proszkowo. Dostępne są różne kolory z palety RAL, choć najpowszechniejszy jest biały.