Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 34 m2; ogrzewany.
Brama garażowa:
- Segmentowa, górna; wymiary 5000 × 2100 mm; wykonana z gładkiej blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm, wykończona okleiną w kolorze złoty dąb; ocieplenie z pianki poliuretanowej o gr. 58 mm.
- Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 1000 N, 50 cykli/dzień; system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada przed podważeniem.
- Sterowanie - 3 piloty czterokanałowe.
Decyzja: projekt gotowy wskazywał zamknięcie jedną bramą szerokiego na 5 m otworu wjazdowego w garażu. Nic tu nie zmieniałem - ani rozmiarów otworu, ani liczby bram, bo takie rozwiązanie jest wygodne. U polskiego producenta zamówiłem wrota segmentowe i otwierane do góry, ale celowo bez tłoczeń na blasze. Nie chciałem, żeby na nich zbierał się kurz. Zamówiłem również wewnętrzny rygiel i markowy napęd z trzema pilotami. Zewnętrzny pochwyt, zamek na klucz, przycisk na ścianie uznałem za niepotrzebne, podniosłyby tylko cenę. Bramę podpiąłem do alarmu. Montaż wykonał sprzedawca, dwóm pracownikom zajął 4 godziny.
Górna segmentowa brama garażowa - rady i przestrogi:
Ze szczelnością i izolacją termiczną bramy jest bardzo dobrze! Już podczas wybierania rodzaju i modelu ważny dla mnie był współczynnik U całych wrót. Gruba warstwa pianki poliuretanowej daje U = 1,14 W/(m2·K). A ochronę przed wiatrem - elastyczne uszczelki. Laminat złoty dąb idealnie pasuje do okien i drzwi, raz w roku myję go myjką ciśnieniową. Cztery kanały pilotów zaprogramowałem do obsługi bramy wjazdowej, garażowej, alarmu, antynapadu. W następnym domu powtórzyłbym wszystkie rozwiązania, nie dodając żadnych dodatkowych.
Radzę dopilnować, żeby tynkarze i posadzkarze nie mieszali zapraw i nie cięli płytek wewnątrz garażu, w którym jest już zamontowana brama. U nas tak robili i pył osadził się na prowadnicach. Brama zaczęła stawać przy otwieraniu. Wezwałem serwisanta. Usunął pył, nasmarował prowadnice i wyregulował bramę. Kolejny raz przyjechał przed zimą do przesmarowania elementów jezdnych, przejrzenia napędu. Pokazał mi wtedy, jak samodzielnie konserwować je w przyszłości. Robię to co rok.
Koszty zakupu i montażu górnej segmentowej bramy garażowej:
- brama z napędem i montażem 5800 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Dodaj komentarz