Słup w środku garażu przesądził o wyborze bramy garażowej

Słup w środku garażu przesądził o wyborze bramy garażowej
Wjazd do garażu zrobiliśmy tak szeroki, na ile pozwalała największa dostępna w sprzedaży brama u wybranego producenta. Zależało nam na tym, bo na środku garażu stoi słup podpierający piętro - mówią Kasia i Jakub, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2005 r.

Garaż: w bryle budynku, na dwa samochody, powierzchnia 36 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; wymiary 5000 × 2200 mm; wykonana z przetłaczanej blachy ocynkowanej, wykończonej białym laminatem z fakturą drewna; wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o gr. 48 mm. 
  • Wyposażenie dodatkowe – pochwyty, ręczny rygiel z zamkiem na klucz. 
  • Napęd – z pasem kewlarowym, siła uciągu 900 N, system wykrywania przeszkody, hamowanie przed progiem, blokada dociskowa. 
  • Sterowanie – 3 piloty.
Brama segmentowa z laminatem o fakturze drewna ma wygodną szerokość 5 m.
Brama segmentowa z laminatem o fakturze drewna ma wygodną szerokość 5 m.

Decyzja: wjazd do garażu zrobiliśmy tak szeroki, na ile pozwalała największa dostępna w sprzedaży brama u wybranego producenta. Zależało nam na tym, bo na środku garażu stoi słup podpierający piętro. Garaż jest duży, lecz słup wyznacza 2 wąskie miejsca postojowe. Zastanawialiśmy się nad zamontowaniem dwóch bram, ale ostatecznie woleliśmy na wjeździe jedną segmentową bramę, otwieraną do góry. Z nią manewrowanie autami jest łatwiejsze i bryła domu nie zmieniła zaprojektowanego wyglądu.

Napęd dodaliśmy po kilku miesiącach, dlatego do ręcznego zamykania bramy zamówiliśmy zamek z kluczem oraz pochwyt. Nawet teraz się przydają. Kupiliśmy wrota z grubą warstwą pianki PU i dobrymi uszczelkami.

Napęd i linka do ręcznej obsługi bramy.
Napęd i linka do ręcznej obsługi bramy.

Słup w środku garażu - rady i przestrogi:

  • Kasia: wybierając projekt gotowy, nie bardzo się przejęłam słupem w centrum garażu. Dopiero podczas wykańczania zorientowałam się, że może sprawiać kłopot przy parkowaniu. I tak rzeczywiście jest. Zdarzyło mi się przytrzeć o niego lusterko. Niemożliwy jest wjazd tyłem, bo nie otworzą się drzwi aut. Słup to poważna zawalidroga. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby otwór wjazdowy był węższy. Brama maksymalnie szeroka jest bardzo pomocna, bo ułatwia manewrowanie samochodem.

  • Jakub: jeśli chodzi o izolację termiczną, wrota są ciepłe i szczelne. Poruszają się płynnie i równo. Uszczelki nie sparciały, nie przymarzają do ścian i posadzki. Progowa trochę się rozciągnęła i myszy zaczęły wchodzić do garażu, więc sam ją lekko naciągnąłem. Biały laminat nie zniszczył się i nie zżółkł. Po zimie myję go szczotką i wodą z szamponem samochodowym, spłukuję myjką ciśnieniową. Przez 12 lat użytkowania tylko raz serwisant musiał ponownie wyregulować napęd i pracę wrót, bo trochę się rozregulowały, wymienił rolkę i łożysko, nasmarował elementy jezdne. Sam tego nie robię.

Słup w środku garażu - koszty:

  • brama z montażem 5000 zł; 
  • napęd z montażem 1250 zł; 
  • serwis 200 zł + koszt nowej rolki i łożyska.
Przed dłuższym wyjazdem z domu wrota rygluje się dodatkowo ręcznym ryglem i zamyka zamek na klucz
Przed dłuższym wyjazdem z domu wrota rygluje się dodatkowo ręcznym ryglem i zamyka zamek na klucz.

Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Choć w otworze wjazdowym nie ma słupa, murowana podpora w środku garażu ściśle wyznacza miejsca postojowe.

aktualizacja: 2017-09-14

Zdaniem naszych Czytelników

Ludzie zwykle kupują projekt, bo im się elewacja podobała :P Szkoda, że nie podajecie nazwy projektu.

Gość Max

14 Wrz 2017, 12:25

Chcesz wiedzieć więcej - zajrzyj na Forum.BudujemyDom.pl

Dodaj komentarz

Połączone artykuły
Dwie pojedyncze bramy garażowe czy jedna podwójna? Garaż
Które rozwiązanie jest lepsze: garaż z jedną podwójną bramą czy z dwoma pojedynczymi bramami?
Brama garażowa zamontowana na przestrzał Garaż
Bramy uchylne w garażu założyliśmy z mężem podczas rozbudowy domu letniskowego. Ulokowaliśmy je z przodu i z tyłu garażu, bo po otwarciu tylnych wrót szybko możemy ...
Przez zabezpieczenie przed włamaniem, wrota segmentowe są trudniejsze w obsłudze Garaż
Odkąd mamy napęd w garażu, wjazd jest znacznie łatwiejszy, ponieważ nie musimy już najpierw wchodzić do domu przez główne drzwi i od środka otwierać rygle bram. ...
Wymagane odległości wokół otworu wjazdowego Garaż
Wymagane odległości wokół otworu wjazdowego dla poszczególnych typów bram garażowych
Pozostałe artykuły z kategorii
Jak wygląda typowa wymiana bramy garażowej? Garaż
Starą bramę, skrzydłową albo uchylną zastępuje nowszy model tej ostatniej albo brama segmentowa, najchętniej z napędem. Podstawowe powody remontu są następujące: ...
Bramy garażowe. Które rozwiązanie wybrać? Garaż
Najważniejszą cechą, którą różnią się bramy garażowe między sobą, jest sposób ich otwierania. Inne istotne parametry, na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie, ...
Dwie bramy są za wąskie, a mechanizmy łańcuchowe głośno pracują Garaż
Bryła domu nie wyglądała ładnie z jedną szeroką bramą, więc poprosiliśmy architektkę o dwie mniejsze. Takie rozwiązanie jest dobre również dlatego, że nie korzystamy ...
Dzięki bramie roletowej mamy więcej miejsca w garażu Garaż
Postanowiliśmy z żoną wymienić wrota na nowocześniejsze, z automatyką. Wtedy przeczytaliśmy o bramach roletowych. Przy okazji wymiany bramy wydłużyliśmy przestrzeń ...
Zamówiłem bramę segmentową bez tłoczeń, żeby nie zbierał się na nich kurz Garaż
U polskiego producenta zamówiłem wrota segmentowe i otwierane do góry, ale celowo bez tłoczeń na blasze. Nie chciałem, żeby na nich zbierał się kurz. Zamówiłem ...
Wykończenie bram garażowych Garaż
Bramy ze stalowym poszyciem mogą być powlekane lakierem poliestrowym lub nakładanym proszkowo. Dostępne są różne kolory z palety RAL, choć najpowszechniejszy jest biały.

Topowe produkty