Do zakupu konkretnej bramy garażowej zachęciły nas jej dobre współczynniki

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Do zakupu konkretnej bramy garażowej zachęciły nas jej dobre współczynniki

Nasza brama garażowa jest świetnie uszczelniona na całym obwodzie, do górnego panelu producent przytwierdził szeroką i elastyczną uszczelkę, która odpowiednio zamyka styk segmentu z nadprożem, a na krańcu dolnego segmentu umieścił równie skuteczną uszczelkę progową - mówią Beata i Janusz, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2012 r.

aktualizacja: 2022-10-04 09:28:16

Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 46 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; 
  • Wymiary 510 × 215 cm; 
  • Z przetłaczanej i ocynkowanej blachy stalowej, wykończonej białym laminatem; 
  • Wewnątrz segmentów bezfreonowa pianka poliuretanowa o gr. 40 mm. 
  • Wyposażenie dodatkowe - pochwyty, ręczny rygiel z zamkiem. 
  • Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 800 N, system z fotokomórkami do wykrywania przeszkody, hamowanie przed progiem, blokada dociskowa.
  • Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
Do napędu bramy garażowej poprowadzono w stropie przewody elektryczne, po wymianie ma siłę uciągu 800 N
Do napędu poprowadzono w stropie przewody elektryczne, po wymianie ma siłę uciągu 800 N.

Decyzja: rozważaliśmy zamknięcie wjazdu do garażu bramą uchylną albo segmentową. Wady i zalety uchylnej poznaliśmy w poprzednim domu. Ostatecznie zwyciężyła konstrukcja nowocześniejsza, czyli segmentowa. Bardziej nadawała się do niedzielonego wjazdu o szerokości ponad 5 m. Zamówiliśmy wyrób z ocynkowanej stali, powleczonej białym laminatem. Mamy białe drzwi i okna - uznaliśmy, że brama powinna do nich pasować.

Od razu wyposażyliśmy ją w napęd z trzema pilotami. W garażu są 2 okna, nie jest w nim ciemno, dlatego nie zamawialiśmy w skrzydle przeszkleń, dodaliśmy natomiast zamek i pochwyt. Do zakupu konkretnego modelu zachęciły nas dobre współczynniki U całych wrót oraz tłumienia dźwięków. Jak dotąd brama nas nie zawodzi!

Element systemu bezpieczeństwa przy bramie garażowej
Element systemu bezpieczeństwa.

Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Jest świetnie uszczelniona na całym obwodzie, do górnego panelu producent przytwierdził szeroką i elastyczną uszczelkę, która odpowiednio zamyka styk segmentu z nadprożem, a na krańcu dolnego segmentu umieścił równie skuteczną uszczelkę progową - żadna z nich nie sparciała, nie przymarzają do ścian i posadzki. Dobrze zabezpieczył też łączenia między segmentami. Warstwa pianki PU o grubości 40 mm dobrze izoluje cieplnie i akustycznie. W garażu jest ciepło i cicho. Biały laminat nie zżółkł. Umyliśmy go tylko raz po ukończeniu robót kamieniarskich, żeby usunąć pył.

  • Jeżeli chodzi o napęd - po kilku latach musieliśmy go wymienić na mocniejszy, bo uszkodziliśmy obudowę, ponadto wrota zostawione w pozycji otwartej zaczynały opadać. Sprawę załatwił serwisant z firmy, która zamontowała bramę wjazdową z napędem. Nowocześniejszy napęd w garażu teraz pracuje bezusterkowo i cicho, nie słychać go z pomieszczeń mieszkalnych. Nie wymagał jeszcze konserwacji. Serwisant regularnie przyjeżdża na przegląd bramy wjazdowej, więc zawsze wtedy prosimy go o przejrzenie mechanizmów w bramie garażowej, w tym napędu. Ręczne awaryjne uruchamianie bramy potrafi wykonać nawet córka.
Piloty do obsługi bramy garażowej
Piloty do obsługi bramy garażowej
Mechanizm segmentowej bramy garażowej
Mechanizm segmentowej bramy garażowej

Koszty zakupu i montażu segmentowej bramy garażowej z napędem:

  • brama z montażem 5900 zł; 
  • nowy napęd z montażem 1050 zł; 
  • serwis 180 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły