Przy dwóch uchylnych bramach garażowych najbardziej brakuje nam automatyki!

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Przy dwóch uchylnych bramach garażowych najbardziej brakuje nam automatyki!

Kiedy w 2003 r. wyposażaliśmy wolno stojący nieogrzewany garaż, nie myśleliśmy wtedy dość perspektywicznie. Po pierwsze, nie doprowadziliśmy obwodu elektrycznego do napędu, po drugie - w tamtym czasie najpopularniejszymi bramami były modele uchylne. Para płytowych uchylnych skrzydeł jest w miarę ok. Najbardziej brakuje nam automatyki! - mówią Mariola i Lesław, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy 2 uchylne bramy bez napędu użytkują od 2003 r.

aktualizacja: 2022-10-04 10:03:06

Garaż:

  • Wolno stojący, na 2 samochody, powierzchnia 36 m2; nieogrzewany. 
  • Bramy garażowe - dwie uchylne, z blachy stalowej profilowanej, pomalowanej metodą proszkową na kolor brązowy; wymiary 255 × 200 cm. 
  • Bez automatyki.

Decyzja: kiedy w 2003 r. wyposażaliśmy wolno stojący nieogrzewany garaż, nie myśleliśmy wtedy dość perspektywicznie. Po pierwsze, nie doprowadziliśmy obwodu elektrycznego do napędu, po drugie - w tamtym czasie najpopularniejszymi bramami były modele uchylne, więc kupiliśmy takie u dystrybutora znanego polskiego producenta. Para płytowych uchylnych skrzydeł jest w miarę ok. Najbardziej brakuje nam automatyki!

Uchylna brama garażowa: Skrzydło wysuwa się nad podjazd, samochód trzeba postawić w odpowiedniej odległości
Skrzydło wysuwa się nad podjazd, samochód trzeba postawić w odpowiedniej odległości.

Bramy uchylne bez automatyki - rady i przestrogi:

Układ z dwoma mniejszymi bramami u nas się sprawdza. Mamy jeden samochód i korzystamy z jednego miejsca postojowego, natomiast w drugiej części garażu trzymamy sprzęt ogrodniczy i sportowy. Z tego względu rzadko otwieramy obie bramy naraz.

Po piętnastu latach ich użytkowania możemy powiedzieć, że poszycie, wykonane z profilowanej blachy stalowej, nie rdzewieje, nie odkształca się i jest odpowiednio sztywne - nadal dość szczelnie przylega do ościeżnicy. Choć wewnątrz nie ma żadnego ocieplenia, skrzydła nigdy nie pokryły się szronem, do środka garażu nie wchodzi mróz. Za to w lecie stal się nagrzewa.

Mechanizmy prowadzące nadal działają OK, ułatwiają ręczne podnoszenie skrzydeł, które bez izolacji wewnątrz nie są zbyt ciężkie. Trochę hałasują, więc co jakiś czas prowadnice spryskujemy smarem w spreju. Po przekręceniu klucza w zamku - jest na wygodnej wysokości - chwytamy za pochwyt i wypychamy płytę do góry. Potem jedzie sama. Mechanizm zamykania zapewnia dwupunktowe ryglowanie wrót przy progu i to jest super. Oprócz tego garaż objęliśmy instalacją alarmową. Bramom nie był potrzebny serwis, to zasługa solidnej, ale prostej konstrukcji.

Uchylna brama garażowa - fragment ościeżnicy i prowadnic
Fragment ościeżnicy i prowadnic.

Skrzydła nigdy nikogo ani niczego nie uderzyły, jednak niekiedy przestawialiśmy auto na podjeździe, gdy wydawało się, że skrzydło o nie zawadzi. Wjeżdżanie do garażu przez dość wąski i niski otwór nie sprawia kłopotu, bo zawsze robimy to wolno. Najpierw musimy przecież stanąć na podjeździe w odpowiedniej odległości od wrót, otworzyć ręcznie rygiel z zamkiem, a dopiero potem zaparkować samochód pod dachem.

Na krótkim podjeździe trudno się rozpędzić, więc nie ma obawy, że otrzemy autem o środkowy słup. Gdybyśmy pilotem otwierali bramę wjazdową i garażową, zapewne wjeżdżalibyśmy trochę szybciej i musielibyśmy bardziej uważać.

Koszty zakupu i montażu dwóch bram uchylnych bez automatyki:

  • bramy uchylne z montażem 1100 zł/szt.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły