Brama segmentowa obsługiwana pilotami, przyciskami na ścianie i panelem sterującym

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Brama segmentowa obsługiwana pilotami, przyciskami na ścianie i panelem sterującym

Super wygodna w użytkowaniu jest zdalna obsługa bramy. Celowo nie poprzestaliśmy na pilotach, lecz na ścianie w garażu zamontowaliśmy przycisk, a w wiatrołapie elektroniczny panel do sterowania. Korzystamy ze wszystkich możliwości, bo są super funkcjonalne. Naprawdę warto je mieć - mówią Justyna i Olgierd, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2013 r.

aktualizacja: 2022-10-04 07:15:31

Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, pow. 40 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; wymiary 5400 x 2250 mm; wykonana z blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm i wykończona farbą proszkową w kolorze grafitowym i białym, wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o gr. 48 mm; specjalne antywyważeniowe rygle w ościeżnicy.
  • Napęd - firmowy producenta, siła uciągu 1000 N; system wykrywania przeszkód. 
  • Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe, przycisk na ścianie garażu i panel sterujący bramą w wiatrołapie.
Firmowy napęd zamontowano równolegle z wrotami
Firmowy napęd zamontowano równolegle z wrotami

Decyzja: trochę czytaliśmy o bramach garażowych i napędach, i ostatecznie przekonały nas nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne znanego niemieckiego producenta, chroniące przed włamaniem i oferujące wszechstronne bezpieczeństwo podczas działania wrót. Plusem była pięcioletnia gwarancja.

Chcieliśmy zapewnić sobie możliwość fachowego serwisowania bramy, dlatego poszukaliśmy w okolicy dystrybutora. Zamówiliśmy u niego komplet - ciepłe i szczelne wrota, napęd z trzema możliwościami sterowania oraz usługę monterską. Kolor bramy dobraliśmy do koloru okien, które kupowaliśmy w tej samej firmie, z palety RAL. Zamówienie złożyliśmy pół roku przed montażem, wyznaczając pasujący nam termin. Garaż był już wewnątrz wykończony.

Co do samego garażu - musiał mieć dwa miejsca parkingowe i koniecznie szeroki wjazd, bo jeden z naszych samochodów to model terenowy.

Na ścianie garażu umieszczono przyciski do automatycznej obsługi bramy
Na ścianie garażu umieszczono przyciski do automatycznej obsługi bramy

Brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:

Obszerny garaż i wjazd są bardzo wygodne. Ułatwiają manewrowanie i parkowanie aut, a nawet ich... mycie. Przy gorszej pogodzie wjeżdżamy jednym autem na środek garażu i tam go myjemy przy zamkniętym skrzydle.

Choć wrota są rzeczywiście duże, pracują szybko, lekko i cicho. Mocne sprężyny, zamontowane nad nadprożem, wspomagają ręczną obsługę bramy, kiedy czasami brakuje prądu. To super cecha, bo brama podnosi się wtedy, jakby była lekka jak piórko. Kolejnymi są znakomita termoizolacja i wiatroszczelność, no i najważniejsza - w ościeżnicy z ocynkowanej nierdzewnej stali znajdują się specjalne rygle, które zabezpieczają przed podniesieniem wrót od zewnątrz oraz wyważeniem.

Oprócz tego, dla jeszcze lepszego bezpieczeństwa, objęliśmy garaż instalacją alarmową i monitorowania. Nowoczesny firmowy napęd jest dopracowany - automatycznie wyczuwa wszelkie przeszkody, miękko dociska wrota do posadzki, chroni przed wyważeniem. Super wygodna w użytkowaniu jest zdalna obsługa bramy. Celowo nie poprzestaliśmy na pilotach, lecz na ścianie w garażu zamontowaliśmy przycisk, a w wiatrołapie elektroniczny panel do sterowania. Korzystamy ze wszystkich możliwości, bo są super funkcjonalne. Naprawdę warto je mieć.

Po pierwszej zimie monter wyregulował elementy bramy. Do dziś działa bez usterek, na razie bez konserwacji.

Elektroniczny panel sterowania ulokowano w wiatrołapie
Elektroniczny panel sterowania ulokowano w wiatrołapie

Koszty zakupu i montażu bramy segmentowej z napędem:

  • brama z napędem i montażem 7500 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły