Brama segmentowa z napędem i montażem za 9700 zł

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Brama segmentowa z napędem i montażem za 9700 zł

Zależało nam, żeby szerokie wrota nie stały się najważniejszym punktem budynku, dlatego wybraliśmy model segmentowy o minimalistycznym wzornictwie i z laminatem w kolorze czekoladowym - mówi Ania, Czytelniczka Budujemy Dom, która górną segmentową bramę użytkuje od 2006 r.

aktualizacja: 2022-10-04 11:02:57

Garaż: w bryle budynku, na dwa samochody, powierzchnia 63 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; wymiary 4500 × 2250 mm; wykonana ze stali ocynkowanej o grubości 0,5 mm i wykończona laminatem; wewnątrz segmentów pianka PU o grubości 48 mm.
  • Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada dociskowa.
  • Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe.

Decyzja: zastanawialiśmy się, z mężem, czy zrobić w garażu dwie bramy czy jedną szeroką, ale ostatecznie wygrała wygoda wariantu drugiego. Nie chcieliśmy celować samochodami w wąskie wjazdy. Zależało nam, żeby szerokie wrota nie stały się najważniejszym punktem budynku, dlatego wybraliśmy model segmentowy o minimalistycznym wzornictwie i z laminatem w kolorze czekoladowym. Ciemna barwa ginie w zacienionym ogrodzie i pasuje do domu.

Mąż dopilnował parametrów termoizolacyjnych, bo zawsze zwraca na nie uwagę. Zamówił też klamkę z zamkiem, napęd z pilotami, przycisk na ścianie i firmowy montaż. Bramę kupiliśmy od krajowego producenta.

Brama o szerokości 4,5 m
Brama o szerokości 4,5 m ma obrotową klamkę z zamkiem i ryglem, napęd, piloty i przycisk na ścianie

Brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Zamknięcie jest szczelne, ciepłe, wygodne i bezawaryjne. Niejednokrotnie przebywając w garażu w zimie, podczas wiatru i mrozu, nie czułam wdmuchiwania zimna. Oczywiście, jest minimalny ruch powietrza przez mikroszczeliny. W ciągu 13 lat tylko raz brama zaczęła potwornie piszczeć, więc mąż wtrysnął smar techniczny w spreju w otworki w zawiasach między segmentami, oczyścił prowadnice i naoliwił sprężyny. Piszczenie ustało, obyło się bez wzywania serwisanta. Do tej pory dwa razy musieliśmy wymienić baterie w pilotach obsługujących napęd. Sam napęd nie wymagał dotąd naprawy, bardzo ułatwia nam wjazd do garażu. Jest niezastąpiony w okresie jesiennej słoty i zimą.

    Brama porusza się dostatecznie szybko, z prędkością 16 cm/s. Po naciśnięciu guzika w pilocie przed wjazdem na posesję, otwiera się całkowicie, zanim dojedziemy do garażu. Dużą pomocą jest przycisk na ścianie - zastępuje piloty, kiedy nie mamy ich w kieszeni. Bez niego obsługa byłaby mniej wygodna. Standardowe zabezpieczenia napędu, m.in. przed przytrzaśnięciem, sprawdziliśmy, kiedy dziecko zostawiło rower w świetle otworu wjazdowego. Inne też działają - np. ciągnąc za zewnętrzną klamkę, nie można unieść skrzydła, działa wtedy blokada przeciwwyważeniowa.

    Bez problemu nauczyłam się ręcznie obsługiwać skrzydło podczas awarii prądu. Wystarczy wiedzieć, co nacisnąć i za co pociągnąć oraz mieć w pobliżu stołeczek, bo linka wisi wysoko. Po ręcznym wzbudzeniu ruchu mechanizm jezdny sam dalej prowadzi skrzydło.

  • Proste i gładkie segmenty, bez przetłoczeń i faktury, wykończone czekoladowym laminatem giną w przestrzeni ogrodu, tak jak chcieliśmy. Laminat nie wyblakł, ale osiada na nim żółty pyłek z drzew. Zmywa go deszcz. Gorzej jest w przypadku zielonego nalotu. Gdy pojawiło się go za dużo, wyszorowałam bramę wodą ze środkiem myjącym.

Koszty zakupu i montażu segmentowej bramy garażowej z napędem:

  • brama z napędem i montażem 9700 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły