Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 38 m2; nieogrzewany.
Charakterystyka:
- Brama - segmentowa górna, wykonana z blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm, izolowanych pianką poliuretanową o gr. 46 mm, wykończona okleiną z tworzywa sztucznego na zewnątrz w kolorze brązowym, wewnątrz białym; 4300 x 2500 mm.
- Żywotność - 15 000 cykli.
- Napęd- z mechanizmem łańcuchowym i enkoderem do wykrywania przeszkód; siła uciągu 1200 N; gwarancja 2 lata.
- Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe.
- Brama zakupiona z napędem i usługą monterską.
Decyzja: choć na końcu budowy trudno mi było wysupłać ponad 5000 zł na bramę garażową, świetnie się stało, że to zrobiłam i od razu zamówiłam komplet - segmentową bramę + napęd. Tego rodzaju bramę najpierw zobaczyłam u znajomych i bardzo mi się spodobała, ze względu na duży komfort użytkowania. Firmy montującej poszukałam w okolicy. Celowo tak zrobiłam, żeby była blisko na wypadek awarii.
Brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:
Przez 9 lat nie było żadnej awarii. Serwisant nie musi do mnie dojeżdżać daleko, co też wpływa na koszty przeglądu. Zlecam robić go co 2 lata. Trwa to moment, jest tanie, a ja mam świadomość, że wszystko w automatycznej bramie dobrze działa.
Monter między innymi sprawdza i smaruje zawiasy, łożyska i prowadnice oraz łańcuch napędu, reguluje naciąg sprężyn, żeby brama płynnie dociskała się do podłoża. Przed montażem fachowcy sami pomierzyli garaż i dopasowali moc napędu. Ja wskazałam tylko rodzaj i kolor wrót. Kolorystykę dopasowałam do drzwi wejściowych.
Brama była gotowa po 3 dniach od zamówienia, producent dawał sobie na to 5 dni. Monterzy wyrobili się z jej założeniem w kilka godzin. Wrota od razu miały w standardzie wewnętrzny rygiel oraz uchwyt i rygiel do ręcznego otwierania. Z dodatkowego wyposażenia zamówiłam natomiast napęd z pilotami, bo zamek ryglujący z szyldem i pochwyt na zewnątrz wydawały mi się zbędne. Nie brakuje mi ich teraz!
Dużą zaletą mojej bramy jest gruba izolacja z pianki poliuretanowej i szerokie elastyczne uszczelki, które bardzo dobrze chronią wnętrze garażu przed mrozem i wilgocią. Mam też pewność, że dotykając płaszcza bramy, nie przytrzasnę, ani nie wkręcę sobie palców. O to fabrycznie zadbał producent.
Co najważniejsze - napęd reaguje na moje zwierzaki, bo też ma odpowiednie zabezpieczenia. Kilka razy musiałam uruchomić ręczne otwieranie. To proste, bo trzeba tylko przekręcić awaryjny rygiel w inne położenie. Znajduje się on wysoko, na górnej prowadnicy, więc przekręcam go kijem od szczotki. Raz w roku myję wrota myjką ciśnieniową.
Koszty zakupu bramy segmentowej z napędem:
- brama z napędem i montażem 5600 zł,
- przegląd (co 2 lata) 100 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Dodaj komentarz