Gotowy garaż z blachy z uchylną bramą i bocznymi drzwiami

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Gotowy garaż z blachy z uchylną bramą i bocznymi drzwiami

Zamówiliśmy gotowy garaż z blachy. Brama uchylna i boczne drzwi są w odcieniu strażacka czerwień, kontrastującym z białą barwą blachy na ścianach i dachu - mówią Agnieszka i Rafał, którzy uchylną bramę garażową użytkują od 2020 r.

aktualizacja: 2021-12-02 08:26:24

Garaż: wolno stojący, powierzchnia 15 m2; nieogrzewany.

Bramy garażowe:

  • Uchylna, wykonana z blachy, pomalowanej proszkowo na kolor czerwień strażacka; wymiary 3000 × 2200 mm.
  • Wyposażenie - pochwyt z zamkiem, rygiel.
  • Napęd - możliwy do dodania.

Decyzja: Zamówiliśmy gotowy garaż z blachy, ponieważ uznaliśmy, że jego prosta bryła świetnie nawiąże do domu w kształcie kostki. Postaraliśmy się, żeby nie był to zwykły blaszak. Dzięki pewnym zabiegom "podkręciliśmy" jego wygląd i funkcjonalność.

Po pierwsze, poprosiliśmy producenta o ułożenie blachy w taki sposób, by wytłoczenia biegły poziomo - w typowych realizacjach ustawia się je pionowo. Po drugie - o staranne obróbki blacharskie, identyczne jak na dachach budynków. Po trzecie i najważniejsze - zamówiliśmy bramę uchylną i boczne drzwi w odcieniu strażacka czerwień, kontrastującym z białą barwą blachy na ścianach i dachu. Tym samym idealnie powtórzyliśmy kolorystykę domu - w bryle otynkowanej na biało wcześniej wstawiliśmy czerwone drzwi.

Brama w garażu porusza się na stalowym mechanizmie jezdnym, do którego w każdej chwili możemy dodać elektryczny napęd. Typ uchylny wydał się nam wygodniejszy, w porównaniu z rozwieranym, chociażby z powodu uniknięcia konieczności odśnieżania podjazdu.

Uchylna brama garażowa: Elementy jezdne przymocowano do konstrukcyjnych profili bocznych i sufitu
Elementy jezdne przymocowano do konstrukcyjnych profili bocznych i sufitu.

Brama uchylna w garażu z blachy - rady i przestrogi:

  • Na razie nikt z rodziny nie narzeka na ręczną obsługę. Uruchamianie niełamanego i dość ciężkiego skrzydła okazało się nietrudne. Wystarczy lekko pociągnąć za pochwyt, resztę załatwia mechanizm sprężynowy - płyta samoczynnie unosi się lub opuszcza. Nigdy nie potrąciła człowieka, zwierzaka, auta i innych przedmiotów. Wygodne jest to, że można ją zamknąć od wewnątrz ryglem i wyjść przez boczne drzwi. To świetnie funkcjonuje, gdy pracujemy w garażu (żeby polepszyć termoizolację, zamierzamy ocieplić ściany i dach pianą PUR albo wełną, a wykończyć płytami OSB). Chociaż skrzydło nie ma uszczelek, to nie widać prześwitów przy ościeżu, woda i wiatr nie dostają się do wnętrza. Podczas pierwszej zimy mechanizm jezdny zaczął stawiać opór, więc poprosiliśmy instalatorów o jego sprawdzenie - natychmiast przyjechali, wyregulowali i nasmarowali co trzeba. Zalecili dalszą konserwację, tj. porządne smarowanie smarem technicznym prowadnic i rolek.
Pochwyt z zamkiem
Pochwyt z zamkiem.
  • Stabilność konstrukcji i odporność na wichury osiągnęliśmy dzięki zakotwieniu garażu na betonowych stopach fundamentowych o wymiarach 40 × 40 cm i głębokości 60 cm (sami je przygotowaliśmy) - to był warunek uzyskania gwarancji. Dopiero kiedy beton solidnie związał, ekipa producenta wzniosła garaż i założyła system zamykania. Gdy wytwórca dowiedział się, że chcemy bramę i drzwi w "strażackim" odcieniu, poprosił o zaliczkę, choć zwykle tego nie robi. Obawiał się, że ich nie sprzeda, gdy zrezygnujemy z realizacji. Nie dopłaciliśmy za nietypowy kolor (z palety RAL).

Koszty zakupu garażu i bramy uchylnej:

  • cały garaż z montażem 3800 zł, w tym brama uchylna bez napędu 1200 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Do blaszanego garażu właściciele zamówili uchylną bramę i boczne drzwi w kolorze strażacka czerwień.

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły